Greek Arabic Dutch English German Italian Portuguese Swedish

Ανάπτυξη σχεδόν διπλάσια από αυτήν του κλάδου, αλλά με λιγότερα κέρδη, λόγω ενεργειακού κόστους και απορρόφησης μέρους των ανατιμήσεων, χαρακτήρισε την οικονομική χρήση του 2022 για τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, τη «Σκλαβενίτης».

Τούτο, πάντως, δεν εμπόδισε την εταιρεία να προβεί το 2022 σε επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ, να αυξήσει σημαντικά τις θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα να προβεί σε εξαγορές μικρότερων αλυσίδων, στρατηγική που εφαρμόζει και φέτος.

Επτά, περίπου, χρόνια από την υπογραφή της συμφωνίας για την απόκτηση του δικτύου της «Μαρινόπουλος», ο τζίρος του ομίλου Σκλαβενίτη (περιλαμβάνει τη δραστηριότητα λιανικής σε Ελλάδα και Κύπρο, την αλυσίδα Χαλκιαδάκης, όπου κατέχει το 60%, καθώς και την αλυσίδα χονδρικής The Mart) προσεγγίζει πλέον τα 4,5 δισ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της μητρικής που αφορά μόνο τη δραστηριότητα λιανικής της «Σκλαβενίτης» στην Ελλάδα ξεπέρασε το 2022 τα 3,7 δισ. ευρώ, αυξάνοντας περαιτέρω την απόσταση από τις άλλες αλυσίδες του κλάδου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2022 που δημοσιοποίησε χθες ο όμιλος Σκλαβενίτη, ο κύκλος εργασιών σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκε σε 4,47 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2021, ανάπτυξη υψηλότερη από αυτή με την οποία «έτρεξε» συνολικά ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων την περασμένη χρονιά (6,3% σύμφωνα με τη NielsenIQ). Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων υποχώρησαν στα 276,4 εκατ. ευρώ από 292,7 εκατ. ευρώ το 2021, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 78,5 εκατ. ευρώ από 92,5 εκατ. ευρώ το 2021 και αποτέλεσαν το 1,75% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 58,17 εκατ. ευρώ από 61,08 εκατ. ευρώ το 2021.

Ο κύκλος εργασιών της μητρικής –αφορά τη δραστηριότητα της αλυσίδας «Σκλαβενίτης» στην Ελλάδα– αυξήθηκε σε 3,7 δισ. ευρώ από 3,3 δισ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση επίσης της τάξης του 12%, ενώ η κερδοφορία υποχώρησε κατά 26%. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων υποχώρησαν στα 226 εκατ. ευρώ από 251,2 εκατ. ευρώ το 2021, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 60,1 εκατ. ευρώ από 82,3 εκατ. ευρώ το 2021, αποτελώντας το 1,6% των πωλήσεων, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 45,32 εκατ. ευρώ από 55,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Τόσο οι μακροπρόθεσμες όσο και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου διατηρήθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2021. Συγκεκριμένα στις 31 Δεκεμβρίου 2022 οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ήταν 1,41 δισ. ευρώ έναντι 1,39 δισ. ευρώ στα τέλη του 2021, ενώ οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 1,72 δισ. ευρώ έναντι 1,70 δισ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Μέσα στο 2022 ο όμιλος Σκλαβενίτη πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ, ενώ δημιούργησε 2.352 νέες θέσεις εργασίας, με το σύνολο των εργαζομένων να ξεπερνάει τους 29.800 τον Δεκέμβριο του 2022.

Το 2023 η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε δύο εξαγορές και δη στην απόκτηση τεσσάρων καταστημάτων της αλυσίδας «Γέγος» στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής και στην εξαγορά της αλυσίδας «Σανίδας – Παπακωνσταντίνου ΙΚΕ» στην περιοχή της Θεσσαλίας, εξαγορά με την οποία προστέθηκαν στο δίκτυο της «Σκλαβενίτης» οκτώ καταστήματα. Την ίδια ώρα, ο όμιλος εξετάζει τη διεύρυνση του δικτύου του στην Κύπρο μέσω εξαγοράς τοπικής αλυσίδας.